grup

El lliurament de les distincions ha estat l’acte central de la Gala Gràfica, cita referent del sector de les arts gràfiques que ha congregat mig miler de persones al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

El Premi Extraordinari Piràmide Gremial, patrocinat per Heidelberg al producte que, per la seva excepcional qualitat, destaca entre les obres guardonades, ha estat per a The Folio Club que, a més, s’ha endut el Premi Llibre en Acabats i el Premi Catàleg en Impressió Digital.

L’acte ha començat amb la intervenció del president del Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya, Iban Cid, i ha inclòs l’actuació del monologuista i reporter de televisió Enric Company.

Durant l’acte, el Gremi també ha fet un reconeixement a Marcos Gilson i Javi Quiroz, alumnes de l’Escola de Formació Professional Antoni Algueró guanyadors del concurs del programa Innolab i als equips del centre finalistes del certamen mSchools App Awards.

Barcelona, juny de 2016.- El Concurs d’Arts Gràfiques, que convoca anualment el Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya, ha premiat en la seva 65ª edició una vintena d’empreses agremiades pels seus treballs realitzats el 2015. El lliurament de les distincions ha estat l’acte central de la Gala Gràfica, cita referent del sector de les arts gràfiques que ha congregat mig miler de persones al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

Els premis, que inclouen diferents categories segons el producte o la tècnica, han recaigut en Liberdúplex (Premi Llibre en Impressió Òfset); Táctilestudio Comunicación Creativa (Premi Disseny de Llibre i Premi Revista); Industria Gráfica Cayfosa (Premi Llibre en Enquadernació Industrial, patrocinat per Kodak); Encuadernaciones Eusebio Gregorio (Premi Llibre en Enquadernació Artesana); Gràfiques Ortells (Premi Catàleg en Impressió Òfset); Pix Fix (Premi Disseny de Catàleg); Ediciones Gráficas Rey (Premi Opuscle, patrocinat per Soporset); Milenio (Premi Estoig); Artrok (Premi Expositor); Grupo Miralles (Premi Display); Gràfiques Alzamora (Premi Bossa i Premi Impressió Òfset sobre Folding Simwhite, patrocinat per Comart); Moderngrab (Premi Sleeve); Industrial Bolsera (Premi Flexografia); Gràfiques Varias (Premi al Conjunt d’Etiquetes); Art Plus Serigrafía (Premi Cartell en Serigrafia); Opal Tech (Premi Impressió en Gran Format); Serafí Indústria Gràfica Publicitària (Premi Accèssit Display i Premi Diversos); Impremta Pagès (Premi Diversos en Impressió Òfset); Gráficas Hercu (Premi Manipulats Diversos). El Premi Extraordinari Piràmide Gremial, patrocinat per Heidelberg al producte que, per la seva excepcional qualitat, destaca entre les obres guardonades, ha estat per a The Folio Club que, a més, s’ha endut el Premi Llibre en Acabats i el Premi Catàleg en Impressió Digital. El jurat encarregat d’escollir els premis d’entre la cinquantena de candidatures presentades ha estat format per professionals de renom com Francesc Xavier Matas, Jordi Fort i Lluís Comajoan. Els premiats s’han emportat una litografia exclusiva d’aquesta edició del concurs i un diploma. Durant l’acte, el Gremi també ha fet un reconeixement a Marcos Gilson i Javi Quiroz, alumnes de l’Escola de Formació Professional “Antoni Algueró” guanyadors del concurs del programa Innolab i als equips del centre finalistes del certamen mSchools App Awards.

El lliurament de premis ha estat l’acte principal de la Gala Gràfica, cita ineludible de les arts gràfiques que ha reunit un mig miler de persones al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. L’acte ha començat amb la intervenció del president del Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya, Iban Cid, i ha inclòs la actuació del monologuista i reporter de televisió Enric Company. Les empreses AGFA, Comart, Esko, Heidelberg, HP, Kodak, Ricoh, Sign-Tronic i Soporset i l’Escola “Antoni Algueró” han brindat el seu suport a l’esdeveniment aquesta edició.

Podeu descarregar les imatges de la Gala Gràfica aquí.

Sobre la Gala Gràfica

La Gala Gràfica, abans anomenada Nit Gremial, és una de les dates marcades amb vermell al calendari d’actes de les arts gràfiques a Catalunya. L’esdeveniment es va crear fa 65 anys per part del Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya amb l’objectiu de distingir la tasca d’empreses i professionals i de ser punt de trobada del sector gràfic. El seu programa té un càracter sectorial però també lúdic i festiu alhora ja que inclou la participació dels artistes i grups musicals destacats del moment.

Sobre el Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya

El Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya té el seu origen en les confraries d’impressors aparegudes a Barcelona a la fi del segle XV i en l’actualitat agrupa i defensa els interessos d’un col·lectiu heterogeni d’empreses i professionals gràfics i manipuladors del paper i el cartró. Amb seu a Barcelona, l’entitat supera el miler d’agremiats que treballen en els àmbits de la preimpressió (composició, disseny), la impressió (òfset, gravat al buit, serigrafia, relleus segellats, impressió de paper d’embalatge, paper continu, digital i flexogràfica) i la postimpressió (enquadernació, manipulació de paper i cartró, trepadors, cartró ondulat). El Gremi, que està afiliat a nivell sectorial a la Federación Empresarial de Industrias Gráficas de Espanya (FEIGRAF), és impulsor i patró de la Fundació Indústries Gràfiques, que regeix l’Escola de Formació Professional “Antoni Algueró”, ubicada a Sant Just Desvern i l’única a Catalunya especialitzada en arts gràfiques.

MONMAR COMUNICACIÓ · Eudald Aymerich Jou