Davant la convocatòria de Vaga general / Aturada de país del proper dia 8 de novembre,

Informem:

Convocatòria de vaga general:

Convocada per sindicats minoritaris es troba impugnada davant del TSJC (Tribunal Superior de Justícia de Catalunya) perquè sigui declarada il·legal. Si es qualifiqués d’il·legal els treballadors no podrien acollir-se al seu dret constitucional de lliure exercici individual. Si no fos declara il·legal els treballadors amb independència del sector de què es tracti podrien acollir-se i s’aplicaria la suspensió del contracte en els termes que preveu una vaga ordinària.

Aturada de país:

És una figura inexistent en el nostre Dret Laboral. És una denominació creativa que pretén canalitzar la mobilització de la societat civil atenent a l’especial situació política que es viu a Catalunya. En realitat sota la forma d’aturada de país es fa referència al principi general del dret sobre la llibertat de les parts per formalitzar acords voluntaris, això implica:

• No és obligatòria i no hi ha un dret fonamental del treballador a acollir-se la aturada.
  • No existeix obligació de negociar per part de l’empresa.
  • Si voluntàriament s’arriba a un acord recomanem que es formalitzi per escrit.
  • Si no hi ha acord i no obstant això algun treballador no comparegués al seu lloc de treball, el tractament de l’absència seria el mateix que l’absentisme. Descompte del dia no treballat.

Estem a la vostra disposició per a qualsevol informació que necessiteu al telèfon 93 481 31 61

A mesura que es vagin produint notícies relatives a aquesta jornada us anirem informant.

Atentament,

Ricard Sánchez Llevot