El Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya ha impulsat la creació d’una empresa de treball temporal per gestionar l’alta demanda de perfils especialitzats en arts gràfiques per part dels seus agremiats. TEMPOCAT, com s’ha batejat, s’encarregarà de la gestió de les ofertes de treballadors per part de les empreses associades al Gremi, de la selecció dels perfils més adequats així como de la seva contractació. La nova empresa preveu començar a funcionar després de l’estiu.

La iniciativa respon a “la necessitat de donar millor servei als nostres associats davant la necessitat que tenen de trobar professionals qualificats per a les seves empreses”, comenta Iban Cid, president del Gremi. Cid també destaca que TEMPOCAT es diferenciarà de les empreses de treball temporal generalistes “perquè podrà donar un servei més personalitzat i podrà abastir les empreses del sector amb perfils professionals que realment responguin a la seva demanda”. El Gremi creu també que l’empresa els permetrà rebre el feedback dels usuaris del servei una vegada el procés d’incorporació de nous treballadors s’hagi tancat, un fet que ara que aquest es gestiona a través d’una borsa de treball no és possible.

El Gremi ja ha formalitzat la creació de la nova empresa que requerirà la contractació d’una persona i que està a l’espera de rebre els permisos administratius per començar a operar. Tindrà la seva seu a les mateixes dependències que l’entitat però ocupant unes instal·lacions independents. Es preveu que comenci a funcionar a partir del pròxim setembre.

Ricard Sánchez, Iban Cid i Joan Nogués durant l’Assemblea.

Ratificació de l’assemblea

La decisió de crear l’empresa de treball temporal ha estat ratificada per unanimitat durant l’assemblea general del Gremi que s’ha dut a terme recentment i que ha aprovat els comptes auditats de l’exercici de 2018 i ha presentat la memòria d’activitats. L’assemblea també ha decidit tirar endavant la incorporació del Gremi a l’organització empresarial Foment del Treball. L’acte s’ha tancat amb una conferència de Pau Relat, president de Fira de Barcelona, que ha parlat de l’impacte en l’economia de la institució firal i n’ha destacat tant la seva titularitat pública (és un consorci on hi ha l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç de Barcelona com el seu model de governança amb criteris empresarials. Davant de mig centenar d’empresaris, Relat ha destacat el lideratge a l’Estat de Fira de Barcelona i la seva intenció de créixer a través dels salons propis, com Hispack, Alimentaria i Smart City Expo; de fires de tercers vinculades a la nova economia, com el Mobile World Congress; i gràcies a la internacionalització, és a dir, la rèplica de salons a altres ciutats del món. Un creixement que, segons el president de Fira de Barcelona, passa per l’ampliació del recinte de Gran Via amb 60.000 m2 més i la modernització de les instal·lacions de Montjuïc.

Mig centenar d’empreses van assistir a la conferència de Pau Relat, president de Fira Barcelona.

1. DECLARACIÓ IBAN CID SOBRE L’EMPRESA DE TREBALL TEMPORAL DEL GREMI

2. DECLARACIÓ D’IBAN CID SOBRE L’EMPRESA DE TREBALL TEMPORAL DEL