Els consellers d’Educació Josep Bargalló i de Treball, Afers Socials i Famílies Chakir el Homrani van visitar el 31 d’octubre l’Escola d’arts gràfiques Antoni Algueró. Amb la visita, van poguer conèixer de primera mà les instal·lacions així com la tasca educativa i el projecte pedagògic de l’escola, l’única especialitzada en comunicació i arts gràfiques de Catalunya. Durant l’acte, es va realitzar un recorregut pel centre, equipat amb les últimes tecnologies.

Durant el recorregut per les instal·lacions, Bargalló i el Homrani, que han signat al llibre d’honor del centre, han recorregut diferents aules i edificis de l’escola i han pogut conèixer els nous equips d’impressió digital. Un cop acabat, han mantingut una reunió amb el comitè executiu de l’escola; també s’ha dut a terme un acte a l’auditori. Els consellers han realitzat la visita acompanyats per l’equip directiu de l’escola, per Iban Cid, president del Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya, i l’alcalde de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà. L’acte també ha comptat amb la presència de Santiago Franco, manager HP Indigo Iberia, com a representant de les empreses proveïdores amb les quals l’escola col·labora.

Amb la visita dels dos consellers, l’Escola Antoni Algueró ha volgut posar en valor el seu paper en la formació dels nous professionals del sector de la comunicació i les arts gràfiques. L’escola compta amb uns índexos d’inserció laboral i formativa molt alts dels seus estudiants, entorn al 95%, que cursen tant graus mitjans com superiors de FP. A banda, també aconsegueix un 60% de reinserció laboral en els cursos de formació ocupacional que imparteix.

Sobre l’Escola de Formació Professional Antoni Algueró
L’Escola de Formació Professional Antoni Algueró, que regeix la Fundació Indústries Gràfiques, és l’únic centre d’ensenyament especialitzat en arts gràfiques de Catalunya. Fundada pel Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya per formar professionals per al sector, des de 1993 imparteix cicles formatius de grau mitjà i superior en arts gràfiques en unes instal·lacions de 8.000 m2 a Sant Just Desvern modernes i dotades de recursos pedagògics i tècnics d’última generació gràcies, en part, als acords amb partners tecnològics com HP, Agfa, Kodak, Ricoh, Heidelberg, Esko i Sign-Tronic. Per les seves aules han passat ja més de 5.000 alumnes que complementen la seva formació a l’escola amb pràctiques en empreses del sector. El centre també ofereix formació ocupacional per a aturats i formació contínua per a empreses i professionals en àmbits de la producció gràfica com preimpressió, postimpressió, creació multimèdia, disseny gràfic, gestió empresarial, òfset, flexografia, packaging, etc.