El panorama actual d’alta competitivitat exigeix d’una anàlisi interna de les eficiències i de la cerca de camins de progrés efectius. Per a això, resulta imprescindible conèixer com es comporten els costos interns de producció.

En aquest sentit, s’ha de disposar d’un sistema de càlcul de costos de producció fiable, àgil i flexible que permeti la identificació de les fortaleses de l’empresa i de les seves àrees de millora i oportunitats.

En aquest seminari s’aborden de forma teòrica i pràctica els diferents aspectes a tenir en compte en el càlcul correcte del cost horari de producció d’una forma clara i estructurada, transformant-ho en una eina al servei de la presa de decisions en productivitat, vendes i estratègia d’empresa.

Recomanem aquest seminari a empresaris, directors generals, analistes de processos, analistes de costos, personal d’oficina tècnica, responsables de producció, etc. de qualsevol tipus d’empresa gràfica.

Aquest seminari es divideix en dos parts:

En primer lloc es desenvolupen aquells aspectes que habitualment presenten dubtes per a l’industrial gràfic. Es tracta d’aspectes com la distribució de les despeses indirectes, el tractament de les amortitzacions, com tractar els finançaments, la relació entre el repartiment de temps de producció i les hores extres i els costos horaris.

En una segona part es presenta un exercici pràctic representatiu d’una empresa gràfica normal, resolent de la manera que es realitzaria en la pròpia empresa. Una vegada finalitzat l’exercici, es mostra com aquest càlcul ha de ser, també, una eina en la presa de decisions en representar escenaris alternatius per determinar la seva viabilitat.

Ponent: Jaume Casals, Manager de RCC Casals Consultants, S.A.

Dia: Dimarts 22 d’octubre de 2019

Horari: De 17,00h a 19,00h

Lloc: Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya – Gran Via de les Corts Catalanes, 645, 6è de Barcelona

Preu: Gratuït