Puigdemont ha elogiat el treball de l’escola que ha qualificat de “veritable estructura de país”. “Després de 30 anys de funcionament, l’escola pot presentar un balanç del qual me’n sento orgullós com a president”, ha remarcat. Per la seva banda, el president del Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya, Iban Cid, ha agraït el suport que rep el centre de la Generalitat i ha destacat l’alt índex d’inserció laboral i formativa dels alumnes de l’escola.

El president ha aprofitat l’estada per donar el tret de sortida a Territori Special-Sant Just Desvern 2017, esdeveniment esportiu per a persones amb discapacitat intel·lectual. L’acte ha comptat amb la presència de la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, i de l’alcalde de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà.

signatura-llibre_honor600x4

A la imatge, Iban Cid, President del Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya, Carles Puigdemont, President de la Generalitat de Catalunya, Josep Perpinyà, alcalde de Sant Just Desvern i Meritxell Ruiz, Consellera d’Ensenyament, en la signatura del Llibre d’Honor de l’Escola Antoni Algueró.

Sant Just Desvern, gener de 2017.- El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha visitat l’Escola de Formació Professional Antoni Algueró, on ha pogut conèixer les instal·lacions i la tasca que duu a terme el centre, únic especialitzat en arts gràfiques a Catalunya. Puigdemont ha elogiat el treball de l’escola que ha qualificat de “veritable estructura de país”. Puigdemont ha aprofitat l’estada per donar el tret de sortida a Territori Special-Sant Just Desvern 2017, esdeveniment esportiu per a persones amb discapacitat intel·lectual. L’acte ha comptat amb la presència del president del Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya, Iban Cid, de la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, i de l’alcalde de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà.

visita-president-puigdemont

El president i autoritats durant la visita a l’Escola.

aula2_600x400

Durant la visita al centre, el president s’ha mostrat molt interessat en els diferents processos i especialitats de les arts gràfiques que s’ensenyen a l’escola i ha interactuat tant amb els alumnes com amb els professors. Puigdemont també ha pogut conèixer els alumnes del cicle formatiu de Gràfica Publicitària que han confeccionat el logotip de Territori Special-Sant Just Desvern 2017. Durant el recorregut, el president ha estat acompanyat per l’equip directiu de l’escola, el president del Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya, la consellera d’Ensenyament i l’alcalde de Sant Just Desvern. Puigdemont ha mantingut també una trobada amb membres del patronat del centre i ha signat el llibre d’honor.

presidencia600x400

sala600x400

La visita de Puigdemont s’ha tancat en una sala d’actes plena de gom a gom. “Després de 30 anys de funcionament, l’escola pot presentar un balanç del qual me’n sento orgullós com a president”, ha remarcat. “En alguns països, el sector de les arts gràfiques ha desaparegut a causa de la crisi; aquí, no obstant, ha sortit reforçat i ara són molts els nois i noies que hi veuen un futur”, ha afegit. Per la seva banda, Cid, ha agraït el suport que rep el centre de la Generalitat i ha destacat l’alt índex d’inserció laboral i formativa dels alumnes de l’escola. També ha remarcat l’important paper dels proveïdors de la indústria que col·laboren amb l’escola.

logo_600x400

Logotip dissenyat pels alumnes de l’Escola Antoni Algueró.

L’acte s’ha acabat amb el tret de sortida de Territori Special- Sant Just Devern 2017, competició on participaran més de 600 esportistes amb discapacitat intel·lectual. Jordi Durà, president d’Special Olympics Catalunya, i Francesc Martínez de Foix, president de la Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual ACELL, han estat els encarregats de presentar l’esdeveniment que es durà a terme a Sant Just Desvern el pròxim 14 de maig. La presentació ha comptat amb la participació dels  exesportistes professionals Roger Grimau (bàsquet), Marta Vilajosana (ciclisme) i Manuel Orantes (tennis) que han aparegut acompanyats d’alumnes amb discapacitat intel·lectual del Centre Pilot Asproseat de Sant Just Desvern.

video

Vídeo resum de la visita del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, a l’Escola Antoni Algueró el passat dijous 19 de gener de 2017. Editat per la Generalitat de Catalunya.

Sobre l’Escola de Formació Professional Antoni Algueró
L’Escola de Formació Professional Antoni Algueró, que regeix la Fundació Indústries Gràfiques, és l’únic centre d’ensenyament especialitzat en arts gràfiques de Catalunya. Fundada pel Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya per formar professionals per al sector, des de 1993 imparteix cicles formatius de grau mitjà i superior en arts gràfiques en unes instal·lacions de 8.000 m2 a Sant Just Desvern modernes i dotades de recursos pedagògics i tècnics d’última generació gràcies, en part, als acords amb partners tecnològics com HP, Agfa, Kodak, Ricoh, Heidelberg, Esko i Sign-Tronic. Per les seves aules han passat ja més de 5.000 alumnes que complementen la seva formació  a l’escola amb pràctiques en empreses del sector. El centre també ofereix formació ocupacional per a aturats i formació contínua per a empreses i professionals en àmbits de la producció gràfica com preimpressió, postimpressió, creació multimèdia, disseny gràfic, gestió empresarial, òfset, flexografia, packaging, etc.

www.escolaalguero.com