Sant Sadurní d’Anoia, juny de 2017.

El Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica de Catalunya ha donat a conèixer en la seva tradicional gala anual els guanyadors del Concurs d’Arts Gràfiques, certamen de prestigi que premia els millors treballs gràfics de l’any. L’acte, molt concorregut, ha tingut lloc a l’espectacular conjunt modernista de les Caves Codorníu de Sant Sadurní d’Anoia on ha reunit prop de 400 persones. La gala ha comptat amb l’actuació de l’humorista Jordi Ríos, conegut per les seves imitacions en programes de TV3, que ha exercit de mestre de cerimònies.

L’acte ha començat amb la intervenció d’Iban Cid, president del Gremi, que ha manifestat la seva satisfacció per la resposta de la convocatòria tenint en compte que és “la primera vegada que s’ha dut a terme fora de la ciutat de Barcelona”. Cid ha repassat en la seva intervenció l’actualitat del Gremi i de l’Escola Antoni Algueró i ha pronosticat, a partir de l’índex de la producció industrial, “un creixement del sector del 3% del valor afegit fins a finals d’any”. A continuació, s’han lliurat els premis de la 66ª edició del Concurs d’Arts Gràfiques i que distingeixen els millors productes gràfics realitzats per empreses i professionals agremiats durant l’any passat en diferents categories.

Les empreses premiades, prop d’una vintena, han estat Industria Gráfica Cayfosa (Premi Llibre en Impressió Òfset); Encuadernaciones Bardenas (Premi Llibre en Enquadernació Industrial); Pix Fix (Premi Llibre en Preimpressió); The Folio Club – Sfera Print Space (Premi Llibre en Impressió Digital); Guimar Solucions Gràfiques (Premi Catàleg en Impressió Digital); Art Plus Serigrafía (Premi Cartell en Serigrafia); Opal Tech (Premi Impressió en Gran Format); A Dos Disseny Amb Cartró (Premi Estoig); Cideyeg (Premi Acabats en Estoig); Chemence Graphics Spain (Premi Packaging); Rotas Iberica – Etiquetas Adhesivas (Premi Etiqueta en Serigrafia); Gràfiques Lappí Martorell (Premi Etiqueta en Impressió Òfset); Moderngrab (Premi Sleeve); El Taller – Estudi de Serigrafia (Premi Diversos en Serigrafia); Artrok (Premi Impressió Làser); i Novoprint (Premi Expositor i Premi Noves Aplicacions Tecnològiques). El Premi Extraordinari Piràmide Gremial al treball que, por la seva qualitat, destaca entre les obres guardonades ha estat per a Litografía Rosés / SYL. Els premiats han rebut una litografia i un diploma. El jurat ha estat format per Lluís Comajoan, Jordi Fort i Francesc Xavier Matas.

A més dels guardons, la gala ha comptat amb l’actuació de l’humorista Jordi Rios, conegut per les seves imitacions als programes de televisió Crackòvia i Polònia, el qual s’ha acompanyat de l’actriu Mònica Pérez. L’acte ha estat precedit per una visita dels assistents a les Caves Codorníu, conjunt arquitectònic d’estil modernistaque va ser construït per l’arquitecte Josep Puig i Cadafalch entre 1902 i 1915 i que està considerat bé cultural d’interès nacional; en l’actualitat és la seu de Codorníu, empresa líder del sector del cava. La Gala Gràfica ha comptat en aquesta edició amb el suport de les empreses Comart, Heidelberg, HP, Kodak, Agfa, Esko, Ricoh i Sign-Tronic.

En el següent enllaç podeu veure el recull d’imatges de la Gala Gràfica.

VEURE IMATGES

VÍDEO  DE LA GALA GRÀFICA 2017