Gràfiques Varias, el principal proveïdor d’etiquetes del sector del cava, celebra els 100 anys amb un acte a les Caves Codorníu, amb la publicació d’un llibre de la seva història

La celebració del Centenari de Gràfiques Varias, la impremta de Sant Sadurní d’Anoia, que tradicionalment ha proveït d’etiquetes al sector del cava, va arrencar dissabte 16 de juny, amb un acte commemoratiu que va tenir lloc al Celler Gran de les caves Codorníu. Va ser un sopar festiu en el qual van pendre part el centenar de treballadors que actualment formen la plantilla de l’empresa, encapçalats pel propietari i director general, Josep Varias Ribot, i també amb diversos extreballadors que s’han jubilat a la impremta. Al costat del representant de la tercera generació de la família Varias i net del fundador, Josep Varias Bou, va haver-hi una àmplia presència de membres d’aquesta nissaga que des de l’any 1918 es dedica a imprimir etiquetes.

L’elecció de Codorníu com a marc de l’acte d’obertura del centenari té molt sentit perquè aquesta empresa de cava ha estat històricament el principal client de Gràfiques Varias al llarg d’aquests cent anys. En el decurs d’aquesta vetllada, els treballadors de la impremta i la família Varias van tenir l’honor de ser els primers a tenir a les seves mans un exemplar del llibre “Varias, una impremta d’etiqueta (1918-2018)”, escrit pel periodista Josep Forns i l’historiador Antoni Romeu sobre la història de Gràfiques Varias.

Només cinc dies després, el 21 de juny, es va fer la presentació del llibre en un acte obert a tothom al Celler Gran de la Fassina, ubicat al Centre d’Interpretació del Cava, a Sant Sadurní d’Anoia. Hi van prendre part, a més de Josep Varias i els autors del llibre, el fotògraf Blai Carda, responsable d’Óbal Studio, l’empresa que s’ha ocupat del disseny, la coordinació i la producció editorial del llibre, i també l’editor Ramon Nadal, que ha assessorat aquest projecte. Així mateix, l’acte va comptar amb la presència de l’alcalde de Sant Sadurní d’Anoia, Josep Maria Ribas.