Si no hi ha novetats, el 29 de març el Regne Unit abandonarà la Unió Europea. Una sortida a la valenta no interessa ni als britànics ni a la UE, perquè tindria conseqüències econòmiques i polítiques que ningú vol haver de patir.

També hi hauria afectacions en el transport i la sanitat, i no queda clar ni l’estatut dels ciutadans europeus al Regne Unit ni el dels britànics a la UE.

Des de la Unió Europea ens informen d’algunes recomanacions:

– Avalua si la teva empresa comercial mou béns a través del Regne Unit.

– Si no l’has fet encara, registra el teu negoci amb l’autoritat duanera nacional per a comercialitzar amb països de fora de la UE.

– Comprova si el teu negoci té els recursos i la capacitat (treballadors, sistemes informàtics, emmagatzematge) i té totes les autoritzacions duaneres necessàries per a importar i exportar.

– Pregunta a la teva duana pel règim de mercaderies en trànsit a través del Regne Unit.

– Considera inscriure’t amb l’estatut d’operador econòmic autoritzat (AEO) davant la teva autoritat duanera.

– Parla amb els teus socis empresarials (intermediaris, transportistes, proveïdors), perquè el Brexit també pot influir a la teva cadena de subministrament.

Et mantindrem informat.

Ricard Sánchez